18 Tháng Tư 20249:08 CH(Xem: 12)
Nguồn: Childrenofmedjugorje.com Cố LM Don Dolindo có những cảm nghiệm rất hay. Khi còn nhỏ, ngài chịu nhiều sự bách hại và khổ đau. Bằng cách nào mà ngài đã cố gắng ngửng đầu cao lên khỏi bể nước và luôn vui vẻ? Chúa Thánh Thần đã khơi nguồn cảm hứng cho ngài với lời cầu nguyện đơn sơ như sau:
18 Tháng Tư 20248:35 CH(Xem: 12)
Nguồn: Childrenofmedjugorje.com Lúc gần đây có nhiều người biết đến hiện tượng: "Padre Pio of Naples", đó là điều mô tả về cố linh mục Don Dolindo Ruotolo. Ngài qua đời vào năm 1970, chỉ hai năm sau khi Padre Pio qua đời vào năm 1968. Ngài đang làm việc một cách hữu hiệu từ Thiên Đàng. Ngài an ủi, dỗ dành, chữa lành cho rất nhiều người khỏi chứng bịnh lo âu,
18 Tháng Tư 20247:58 CH(Xem: 8)
Nguồn: Childrenofmedjugorje.com Có một gương sáng lớn nhất, đó là chính Chúa Giêsu. Kẻ dữ độc ác đã đóng đinh Chúa Giêsu, Con Chí Thánh của Chúa Cha ở trên cây thánh giá. Lúc đó, Satan nghĩ rằng hắn đã chiến thắng. Nhưng sự thật thì trái lại. Đó là bởi vì Chúa đã biến đổi sự dữ ấy thành sự thiện.
18 Tháng Tư 20243:58 CH(Xem: 14)
Nguồn: Childrenofmedjugorje.com Sr. Emmanuel viết: Có một phụ nữ gõ cửa nhà tôi. Trông cô ấy thật là quá đau khổ, xuống sắc và thiểu não. Đôi mắt, đôi má và cái miệng của cô trông rất là buồn thảm và héo hắt. Cô bắt đầu kể lể về mọi nỗi thống khổ của mình.
17 Tháng Tư 20249:07 CH(Xem: 27)
https://luisapiccarreta.com/other-category/cristina-montella-sister-rita-of-the-holy-spirit-the-little-girl-of-padre-pio/ 1. Thời thơ ấu Nữ tu Cristina Montella được sinh ra tại vùng Cercola (Naples) vào ngày 3/4/1920. Khi cô bé được 2 tuổi, cô đang ở chơi nhà một người cô thì nhìn thấy một bức hình của Thánh Gerard Majella,
17 Tháng Tư 20244:44 CH(Xem: 27)
Đức Mẹ Guadalupe hiện ra ở Tepeyac, Mexico City, nước Mễ Tây Cơ từ ngày 9/12/1531 đến ngày 12/12/1531 và chữa lành rất nhiều người, dù rằng người ta đã chết nhưng vẫn được Mẹ cho sống lại.
17 Tháng Tư 20241:58 CH(Xem: 24)
Tồi vừa được xem một video clip tiếng Anh ngắn. Cậu bé chừng 6 tuổi mơ thấy mình lên Thiên Đàng. Sáng hôm sau, cậu kể câu chyện mẹ mình: -Mẹ ơi, con gặp một người chị của con ở Thiên Đàng. -Ủa, con chỉ có một người chị ở đây thôi mà.
13 Tháng Tư 20249:23 CH(Xem: 56)
Cảm nghiệm của một thanh niên làm nghề taxi: Con gặp khó khăn trong việc làm nên con quyết định làm nghề tài xế taxi.
13 Tháng Tư 20248:37 CH(Xem: 55)
“Thầy đây. Đừng sợ!” Trong tác phẩm “When All Hell Breaks Loose,” tạm dịch, “Khi Tất Cả Đổ Vỡ,” Steven J. Lawson viết, “Có thể bạn đang ở trong một cơn bão. Chúa có mục đích khi dẫn bạn vào đó. Ngài thừa sức bảo vệ bạn qua cơn bão; và Ngài có một kế hoạch, để cuối cùng, dẫn bạn ra khỏi đó. Hãy hướng mắt về Ngài!” Kính thưa Anh Chị em, “Hãy hướng mắt về Ngài!”
13 Tháng Tư 20248:26 CH(Xem: 54)
Nguồn: Spiritdaily.com 1. Có một câu chuyện kể rằng một vị chỉ huy vào cuối ngày, ông nhìn thấy mặt trời lặn trước khi ông ta có thể chiến thắng nơi chiến trường. Ông ta bèn quỳ xuống cầu nguyện với Đức Mẹ Maria để cầu xin Mẹ ngừng mặt trời lặn trong ngày hôm ấy lại để ông và quân đội của ông có thể chiến thắng. Thế là mặt trời bỗng dưng đứng lại...

Communion in the hand, the Pope recalls that it is possible

23 Tháng Ba 201811:46 SA(Xem: 1348)
chua3Communion in the hand, the Pope recalls that it is possible

Francis reaffirmed that it is the episcopal conferences’ responsibility to authorize the ways of receiving communion. Cardinal Sarah criticized today’s widespread practice denouncing is as a diabolical attack

Communion in the hand, the Pope recalls that it is possible

This is what Francis said: “The Church strongly desires that the faithful also receive the Body of the Lord with consecrated hosts in the same Mass; and the sign of the Eucharistic banquet is expressed with greater fullness if Holy Communion is made in the two forms, even though Catholic doctrine teaches that one whole Christ is received in one form (cf. General Order of the Roman Missal, 85; 281-282)”.  

“According to the ecclesial practice -Bergoglio continued - the faithful approach the Eucharist normally in a processional form, as we have said, and, standing with devotion or kneeling, as established by the Episcopal Conference, receive the sacrament in the mouth or, where permitted, in the hand, as preferred (cf. General Order of the Roman Missal, 160-161). After Communion, to keep the gift received in our hearts, we are helped by silence, silent prayer”.  

In just a few lines the Pontiff recalls therefore that the communion received by the faithful in their hand does not represent at all an abuse, but a modality provided for by the General Ordinance of the Roman Missal. That is exactly what paragraphs 160 and 161 of the document prescribe. “The Priest then takes the paten or ciborium and approaches the communicants, who usually come up in procession. It is not permitted for the faithful to take the consecrated Bread or the sacred chalice by themselves. Holy Communion is to be received standing, unless an individual member of the faithful wishes to receive Communion while kneeling, as established by the Episcopal Conference. When Holy Communion is received under both kinds, the sign of reverence is also made before receiving the Precious Blood”.  

“If Communion is given only under the species of bread, the Priest raises the host slightly and shows it to each, saying, The Body of Christ. The communicant replies, Amen, and receives the Sacrament either on the tongue or, where this is allowed, in the hand, the choice lying with the communicant. As soon as the communicant receives the host, he or she consumes the whole of it.”  

That “ where this is allowed” means in the places where the Episcopal Conference has expressed itself in favor of communion in the hand, allowing this use. That therefore cannot be considered an abuse, being contemplated in the order of the Missal and having been explicitly authorized by the local bishops.  

Cardinal Robert Sarah, Prefect of the Congregation for Divine Worship and the Discipline of the Sacraments (appointed by Pope Francis), in the preface to the book by Federico Bortoli The Distribution of Communion in Hand. Historical, juridical and pastoral profiles (Edizioni Cantagalli), had recently denounced a multiple diabolical attack on the Eucharist. Identifying in the use of receiving communion in the hand an open door to these attacks and remembering that Communion shall be received on the tongue, on the knees.  

“Why do we insist on receiving Communion standing and on the hand? Cardinal Sarah asked in the preface - Why this attitude of lack of submission to the signs of God? He then admonishes, “May no priest dare to impose his authority in this matter by refusing or mistreating those who wish to receive Communion kneeling and on the tongue. Let us come as children and humbly receive the Body of Christ on our knees and on our tongue’.  

Sarah claimed that receiving the Eucharist on the hand has become praxis for the “liturgical reform that should have been homogeneous with the previous rites, a special concession has become the picklock to force and empty the safe of the Church’s liturgical treasures.”